معرفی انواع چای و فواید آن ها
نوشته شده توسط : شوکومای

معرفی انواع چای و فواید آن ها

آیا شما از تفاوت انواع چای ها و فواید آن ها اطلاعی دارید ؟ آیا می خواهید بهترین چای ها در منزل داشته باشید؟

این بار به مناسبت برگزاری جشنواره فروش انواع چای خارجی در فروشگاه شوکومای ، قصد داریم اشاره ی کوچکی به انواع چای و فواید چای و مضرات آن ها بپردازیم.

چای چیست؟

چای نام یک نوشیدنی ساخنه شده از یک گیاه به همین نام است و واژه‌ای است که در چین و شمال هندوستان به کار می‌رود و تقریباً با همان تلفظ وارد زبان فارسی شده‌ است.

تاریخچه چای

قدمت آن به پنج هزار سال پیش در کشور چین بر میگردد زمانی که علاوه بر کشف خاصیت دارویی آن را به عنوان رنگ آمیزی نیز به کار می بردند. پس از آن در کشور های اروپایی رایج شد و به عنوان محبوبترین نوشیدنی در صبحانه تبدیل شد.

انواع چای

چای به انواع مختلفی تقسیم بندی میشود اما رایج ترین آن ها به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • چای سیاه (تخمیری)
  • چای سبز (تخمیرنشده)
  • چای اولانگ (نیمه تخمیری)
  • چای سفید
  • چای قرمز
  • چای پوئر

چای سیاهچای سیاه

چای سیاه

این نوع چای بیشترین میزان کافئین را دارد و از برگ های تخمیر شده بدست می آید و در تهیه آن اکسیداسیون کامل انجام می گیرد.

اکسیداسیون چیست ؟

اگر چای را در معرض هوا قرار بدهیم با مولکول های هوا واکنش شیمیایی می دهند و عمل اکسایش انجام می شود.

چای سبز

 در تهیه چای سبز برگ ها را کمی پس از پلاسیده کردن خشک می کنند (تا زمانی که رنگ برگ تغییر نکند) و از تخمیر جلوگیری می کنند  این چای طعم مطبوع و رنگ کمی دارد و اغلب برای کاهش وزن استفاده می شود.

چای اولانگ

عمل اکسیداسیون در حد فاصل بین استانداردهای زمانی مربوط به چای سبز و چای سیاه متوقف می‌شود. و طعمی ما بین چای سیاه و چای سبز (ملایم) دارد.

چای سفید

همان چای معمولی است با این تفاوت که برگ‌های تازه (جوانه‌ها) که تحت عمل اکسیداسیون قرار نگرفته‌اند  چای سفید نسبت به دیگر انواع چای در مقادیر کمتری تولید می‌شود و می‌تواند از همان نوع چای که با روش‌های دیگر تولید شده ازلحاظ قیمت نسبتاً گران‌تر تمام شود. این نوع چای در کشورهای دیگر به غیر از چین ، کمتر شناخته شده‌است.

چای سفیدچای سفید

چای پوئر

همان کهنه چای چند ماهه است که تحت فشار به شکل قالبی در میاید و خواص دارویی فراوانی دارد.

فرایند تهیه آن همانند چای سبز است با این تفاوت که پیش از آن که کامل خشک شوند فشرده می شوند و به شکل تزئینی در می آید و طعمی بسیار ملایم و رنگ سیاه تر از چای سیاه است.

چای هندی

چای هندی یا همان چای ماسالا ترکیبی از یک چای معمولی یا همان چای سیاه است که با شیر و مواد افزودنی و طعم دهنده دیگر ترکیب می شود.

چای قرمز

چای روزل یا چای قرمز از کاسبرگ گیاه چای ترش تهیه می‌شود و در بسیاری از مناطق دنیا به صورت نوشیدنی گرم یا سرد مصرف دارد مزه آن ترش است و معمولاً با شکر نوشیده می‌شود.

چای قرمزچای قرمز

خوردن چای خواص و فواید زیادی برای بدن دارد از جمله فواید چای برای بدن میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

پیشگیری ، تسکین علایم و تسریع بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا ، ضد عفونی کننده بوی بد دهان ، پیشگیری و کاهش دیابت نوع دوم ،  حفظ تعادل آب بدن ، رفع خستگی و استرس ،  پیشگیری و التیام درد بیماری آرتروز ، کاهش علایم مواد حساسیت زا ،  کاهش علایم عارضه پارکینسون ، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کند کردن گسترش عفونت ویروس اچ آی وی در بدن ، پیشگیری از پوکی استخوان ، کند کننده روند پیری ، جلوگیری از لخته شدن خون و رسوب چربی در رگ های خونی ، تصفیه خون و کنترل فشار خون و کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و افزایش هوشیاری ، افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن ، افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن ، آثار ضد التهابی و رفع لک و آکنه از روی پوست

فروشگاه شوکومای در جشنواره چای خود از بهترین چای های خارجی دنیا رونمایی کرده است که می توانید با خرید چای خارجی مورد نظرتان تجریه های جدیدی را برای خود رقم بزنید.

برای خرید انواع چای خارجی و مشاهده جشنواره فروش چای خارجی روی لینک های مربوط کلیک کنید

 





:: برچسب‌ها: انواع چای , چای سبز , چای سفید , چای سیاه , فواید چای , معرفی انواع چای و فواید آن ها ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: